Oferta kursów Mindfulness

8-tygodniowy kurs Mindfulness MBLC

O kursie

Kurs życia opartego na uważności MBLC trwa osiem tygodni. Spotkania odbywają się raz w tygodniu i trwają nieco ponad dwie godziny. W środku kursu uwzględniony jest Dzień Uważności, sześciogodzinne spotkanie w sobotę. Podczas kursu otrzymasz materiały do samodzielnej pracy (podręcznik oraz nagrania z medytacjami uważności) do wykorzystania w pozostałe dni tygodnia.

Kurs zawiera elementy psychoedukacji, wspomaga rozwój osobisty oraz odporność psychiczną. Podczas kursu poznasz różne techniki mindfulness: praktykę formalną (medytacja) oraz praktyki nieformalne polegające na rozwijaniu uważności w codziennych czynnościach (np. uważne jedzenie).

Kameralna grupa (maksymalnie 15 osób) oraz nowoczesna sala zapewni ci dogodne warunki do rozpoczęcia przygody z uważnym życiem. Wystarczy, że przyjdziesz w wygodnym ubraniu, usiądziesz i wspólnie z innymi zaczniesz praktykę. Po ukończeniu kursu otrzymasz imienny certyfikat uczestnictwa.

Jak wyglądają spotkania?

Spotkania najczęściej rozpoczynamy krótką medytacją. Następnie omawiamy sprawy organizacyjne i przechodzimy do krótkiego wprowadzenia teoretycznego dotyczącego praktyki w danym dniu. Na jednym spotkaniu poznajemy zwykle 2 praktyki. Po ćwiczeniach medytacyjnych rozpoczynamy pracę w parach lub mniejszych grupach, podczas której omawiamy doświadczenie medytacyjne. Podczas spotkania zaplanowana jest 15 minutowa przerwa.

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs skierowany jest dla osób początkujących, nie jest wymagane posiadanie doświadczenia w praktyce Mindfulness, natomiast dla osób mających doświadczenie medytacyjne może stanowić pogłębienie praktyki.

8-tygodniowy Kurs Życia Opartego na Uważności nie jest formą psychoterapii i jej nie zastępuje. Jeśli jesteś w trakcie terapii psychiatrycznej, psychoterapeutycznej warto skonsultować udział ze specjalistą, który Cię prowadzi. Kolejnym przeciwwskazaniem do udziału w kursie może być niedawne doświadczenie traumy. W takiej sytuacji warto rozważyć udział w kursie uważności w późniejszym terminie. Jeśli masz wątpliwości co do udziału zapraszamy do indywidualnej rozmowy.

Korzyści dla Uczestnika:

Na kursie poznasz odpowiedzi na pytanie jak funkcjonuje nasz umysł, możliwości rozwoju, sposoby na łagodzenie szeroko pojętego stresu – rodzinnego, relacyjnego, zawodowego czy zdrowotnego.

Dzięki udziałowi w kursie:

  • poznasz podstawowe koncepcje i praktyki mindfulness
  • zredukujesz stres za pomocą technik mindfulness i compassion
  • pogłębisz zdolność akceptacji siebie, innych i rzeczywistości
  • doświadczysz na czym polega działanie „na autopilocie” i jak sobie z nim radzić
  • rozwiniesz zdolność zauważania i rozumienia emocji, które Ci towarzyszą, a dzięki temu zyskasz większą umiejętność zarządzania emocjami
  • pogłębisz zdolność do zauważania pięknych momentów i drobiazgów, które przekładają się na poczucie szczęścia i zadowolenia z życia

Program spotkań:

Mindfulness Based Living Course (Życie w Oparciu o Zasady Uważności) to cykl ośmiu, cotygodniowych spotkań w ramach szkolenia uważności. Każde z ośmiu spotkań trwa nieco ponad dwie godziny. Kurs poprzedza spotkanie organizacyjno-wprowadzające (spotkanie zerowe). Dzień praktyki Mindfulness jest zazwyczaj uwzględniony pomiędzy 6 i 7 tygodniem programu.

Harmonogram:

Spotkanie 0 (organizacyjne) – 28.02.2024
Spotkanie 1 – 06.03.2024: Co to jest Mindfulness i po co praktykować?
Spotkanie 2 – 13.03.2024: Ciało jako miejsce bycia obecnym
Spotkanie 3 – 20.03.2024: Wprowadzenie podpory uważności
Spotkanie 4 – 27.03.2024: Praca z rozkojarzeniem
Spotkanie 5 – 03.04.2024: Badanie strumienia myśli
Spotkanie 6 – 10.04.2024: Postawa obserwatora
Dzień uważności – 13.04.2024: Dzień praktyki w milczeniu (10:00-16:00)
Spotkanie 7 – 17.04.2024: Samoakceptacja
Spotkanie 8 – 24.04.2024: Życie w oparciu o Mindfulness, Podsumowanie

Termin: od 28 lutego 2024 r. (środa), godz. 17.00

Czas trwania: każde spotkanie trwa 2,5 godziny + Dzień Uważności (6 godzin)

Koszt kursu: 1250,00 zł brutto za osobę.

UWAGA! Jeżeli jesteś pracownikiem lub studentem Uniwersytetu Śląskiego otrzymasz specjalną zniżkę na kurs w wysokości 20%. 

Liczba miejsc jest ograniczona, więc nie zwlekaj z podjęciem decyzji.

Zapisz się już TERAZ! 

→ ZAPISY ←


Weekendowe spotkanie z mindfulness

O kursie:

Kurs zawiera wykłady na temat historii i podstawowych założeń podejścia mindfulness, najnowszych badań potwierdzających dobroczynny wpływ uważności oraz uważności w romantycznych związkach. Podczas kursu poznasz różne techniki mindfulness: praktykę formalną (medytacja) oraz praktyki nieformalne polegające na rozwijaniu uważności w codziennych czynnościach (np. uważne mycie się).

Kurs wprowadza do podstawowych ćwiczeń rozwijających uważność (np.: uważne jedzenie, uważnych oddech, skanowanie ciała, uważny ruch, podpora uważności). Po ćwiczeniach medytacyjnych zaplanowano pracę w parach lub mniejszych grupach, podczas której omawiane będą doświadczenie medytacyjne.

Kameralna grupa (maksymalnie 15 osób) oraz nowoczesna sala zapewni ci dogodne warunki do rozpoczęcia przygody z uważnym życiem. Wystarczy, że przyjdziesz w wygodnym ubraniu, usiądziesz i wspólnie z innymi zaczniesz praktykę. Po ukończeniu kursu otrzymasz imienny certyfikat uczestnictwa.

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs skierowany jest dla osób początkujących, nie jest wymagane posiadanie doświadczenia w praktyce mindfulness, natomiast dla osób mających doświadczenie medytacyjne może stanowić pogłębienie praktyki.

Korzyści dla Uczestnika:

Na kursie dowiesz się o pochodzeniu i podstawowych założeniach podejścia mindfulness. Poznasz odpowiedzi na pytanie jak funkcjonuje nasz umysł, sposoby na łagodzenie szeroko pojętego stresu – rodzinnego, relacyjnego, zawodowego czy zdrowotnego.

Dzięki udziałowi w kursie:

  • poznasz podstawowe koncepcje i praktyki mindfulness
  • zredukujesz stres za pomocą technik mindfulness
  • doświadczysz na czym polega działanie „na autopilocie” i jak sobie z nim radzić
  • rozwiniesz zdolność zauważania i rozumienia emocji, które Ci towarzyszą, a dzięki temu zyskasz większą umiejętność zarządzania emocjami
  • pogłębisz zdolność do zauważania pięknych momentów i drobiazgów, które przekładają się na poczucie szczęścia i zadowolenia z życia

Termin:

9 – 10 marca 2024 r. (sobota – niedziela), godz. 10.00 – 17.30

Czas trwania:

sobota 5 godzin, niedziela 5 godzin, łącznie 10 godzin

Program spotkań:

Sobota
10:00 – Rozpoczęcie, powitanie Uczestników (Sala wykładowa)
10:30 – Wykład: Historia i podstawowe założenia praktyk mindfulness (Sala wykładowa)
12:00 – Przerwa kawowa (organizator zapewnia poczęstunek)
12:30 – Wprowadzenie do medytacji (Sala medytacyjna)
13:30 – Przerwa obiadowa (posiłek we własnym zakresie)
15:00 – Kontynuacja praktyki medytacyjnej (Sala medytacyjna)
16:00 – Przerwa kawowa (organizator zapewnia poczęstunek)
16:30 – Kontynuacja praktyki medytacyjnej (Sala medytacyjna)
17:30 – Zakończenie

Niedziela
10:00 – Rozpoczęcie, uważny ruch (Sala wykładowa)
10:30 – Wykład: Mindfulness w romantycznych relacjach (Sala wykładowa)
12:00 – Przerwa kawowa (organizator zapewnia poczęstunek)
12:30 – Kontynuacja praktyki medytacyjnej (Sala medytacyjna)
13:30 – Przerwa obiadowa (posiłek we własnym zakresie)
15:00 – Kontynuacja praktyki medytacyjnej (Sala medytacyjna)
16:00 – Przerwa kawowa (organizator zapewnia poczęstunek)
16:30 – Kontynuacja praktyki medytacyjnej (Sala medytacyjna)
17:30 – Zakończenie

Koszt kursu: 500,00 zł brutto za osobę.

UWAGA! Jeżeli jesteś pracownikiem lub studentem Uniwersytetu Śląskiego otrzymasz specjalną zniżkę na kurs w wysokości 20%. 

Liczba miejsc jest ograniczona, więc nie zwlekaj z podjęciem decyzji.

Zapisz się już TERAZ! 

→ ZAPISY ←


Weekendowy kurs self-compassion

O kursie:

Self-compassion bywa tłumaczone na język polski jako samowspółczucie lub współczucie dla samego siebie. Bywa często mylone z użalaniem się nad sobą, litowaniem czy nadmiernym pobłażaniem sobie. Nic bardziej mylnego. Samowspółczucie to takie traktowanie siebie jakbyśmy traktowali naszego dobrego przyjaciela lub kogoś kogo po prostu kochamy, z życzliwością i zrozumieniem.

Konstrukt ten po raz pierwszy w psychologii opisała Kristin Neff w 2003 roku. Dziś po dwudziestu latach badań nad self-compassion wiemy już jak cenna jest to cecha. Wyższe współczucie dla siebie pomaga w codziennym funkcjonowaniu, wiąże się z mniejszym stresem, depresją czy lękiem. Sprzyja budowaniu satysfakcjonujących relacji z innymi ludźmi a także wiąże się z lepszym zdrowiem lub lepszym radzeniem sobie z chorobą przewlekłą. Samowspółczucie pomaga w zmniejszaniu wewnętrznego krytyka, który często odpowiada nie tylko za nasze złe samopoczucie ale również nasze porażki i trudności z którymi się mierzymy.

Na kursie dowiesz się o genezie koncepcji self-compassion, najnowszych wynikach badań, które potwierdzają jej dobroczynny wpływ na nasze funkcjonowanie oraz poznasz sposoby rozwijania samowspółczucia.

Kameralna grupa (maksymalnie 15 osób) oraz nowoczesna sala zapewni Ci dogodne warunki do rozpoczęcia przygody z uważnym życiem. Wystarczy, że przyjdziesz w wygodnym ubraniu, usiądziesz i wspólnie z innymi zaczniesz praktykę. Po ukończeniu kursu otrzymasz imienny certyfikat uczestnictwa.

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs przeznaczony jest dla osób mających doświadczenie w medytacji mindfulness.

Korzyści dla Uczestnika:

Dzięki udziałowi w kursie:

  • dowiesz się na czym polega samowspółczucie i jak można je rozwijać w codziennym życiu
  • dowiesz się jak lepiej i skuteczniej radzić sobie z trudnymi emocjami
  • poznasz sposoby życzliwego motywowania się do działania
  • dowiesz się czym jest wewnętrzny krytyk, skąd się bierze, jakie są konsekwencje jego „paplaniny” oraz jak można sobie z nim radzić
  • poznasz skutecznych sposobach rozwijania self-compassion

Termin:

11 – 12 maja 2024 r. (sobota – niedziela), godz. 10.00 – 17.30

Czas trwania:

sobota 5 godzin, niedziela 5 godzin, łącznie 10 godzin

Program spotkań:

Sobota
10:00 – Rozpoczęcie, powitanie uczestników (sala wykładowa)
10:30 – Wykład: Historia i komponenty składowe self-compassion (sala wykładowa)
12:00 – Przerwa kawowa (organizator zapewnia poczęstunek)
12:30 – Wprowadzenie do ćwiczeń rozwijających self-compassion (sala medytacyjna)
13:30 – Przerwa obiadowa (posiłek we własnym zakresie)
15:00 – Kontynuacja praktyki medytacyjnej oraz praca warsztatowa (sala medytacyjna)
16:00 – Przerwa kawowa (organizator zapewnia poczęstunek)
16:30 – Kontynuacja praktyki medytacyjnej oraz praca warsztatowa (sala medytacyjna)
17:30 – Zakończenie

Niedziela
10:00 – Rozpoczęcie, życzliwy skan ciała (sala medytacyjna)
10:30 – Wykład: Self-compassion a relacje z innymi (sala wykładowa)
12:00 – Przerwa kawowa (organizator zapewnia poczęstunek)
12:30 – Kontynuacja praktyki medytacyjnej oraz praca warsztatowa (sala medytacyjna)
13:30 – Przerwa obiadowa (posiłek we własnym zakresie)
15:00 – Wykład: Wewnętrzny krytyk i jego rodzaje (sala wykładowa)
16:00 – Przerwa kawowa (organizator zapewnia poczęstunek)
16:30 – Kontynuacja praktyki medytacyjnej oraz praca warsztatowa (sala medytacyjna)
17:30 – Zakończenie

Koszt kursu: 500,00 zł brutto za osobę.
UWAGA! Jeżeli jesteś pracownikiem lub studentem Uniwersytetu Śląskiego otrzymasz specjalną zniżkę na kurs w wysokości 20%. 

Liczba miejsc jest ograniczona, więc nie zwlekaj z podjęciem decyzji.

Zapisz się już TERAZ!

→ ZAPISY ←


Prowadząca:

Kurs poprowadzi Dagna Kocur, która jest doktorem psychologii, zatrudnionym jako adiunkt w Instytucie Psychologii na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Główne tematy badawcze, które podejmuje skupiają się wokół psychologii społecznej, okazywania uczuć w związku romantycznym oraz uważności (mindfulness) i współczucia wobec samego siebie (self-compassion).

Dagna ukończyła cztery roczne kursy w różnych szkołach psychoterapeutycznych. Od 2018 r. kształci się w zakresie medytacji mindfulness. Ukończyła roczne szkolenie w UNITI School (Umysł, Nauka i Terapia Integralnie) o profilu Mindfulness. W 2022 r. ukończyła studia podyplomowe na Uniwersytecie SWPS, pn.: Uważność (mindfulness) i Współczucie. W tym samym roku ukończyła 2 letni kurs nauczycielski MBLC (Mindfulness Based Living Course) prowadzony przez Mindfulness Association Polska i uzyskała certyfikat gotowości do nauczania MBLC. Regularnie superwizuje się w Mindfulness Association Polska, które jest rekomendowaną przez UK Network for Mindfulness-Based Teacher Training Organisations Organizacją szkolącą nauczycieli uważności.

Na Uniwersytecie Śląskim prowadzi badania, zajęcia dydaktyczne, a także medytacje uważności. Stara się włączać podejście oparte na uważności zarówno w pracy zawodowej jak i życiu codziennym. Prywatnie jej pasją są storczyki i inne rośliny domowe.

Miejsce spotkań:

Instytut Psychologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, sala 420A (jest to specjalnie wyposażona sala medytacyjna).

Informacje organizacyjne:

Zachęcamy do zabrania ze sobą wygodnych ubrań, na miejscu jest możliwość przebrania się. Podczas medytacji nie ma konieczności siedzenia w pozycji lotosu, można siedzieć na krześle lub na poduszce – wystarczy wyprostowana, wygodna postawa. Część ćwiczeń wykonujemy leżąc, a część to bardzo delikatny ruch.

Warunki uczestnictwa:

Ostatecznym potwierdzeniem zapisu i rezerwacji miejsca jest dokonanie wpłaty. Do każdego uczestnika po rejestracji wyślemy wiadomość e-mail z fakturą proforma, na podstawie której będzie możliwość dokonania wpłaty. Wpłatę należy uiścić przed rozpoczęciem kursu.

W sytuacji gdy na szkolenie zapisze się mniej niż 10 osób, Organizator zastrzega możliwość odwołania kursu lub zaproponowania nowego terminu. W takim przypadku Uczestnik zostanie o tym powiadomiony niezwłocznie drogą telefoniczną lub mailową.

Rezygnacja z kursu i zwrot całości wpłaconej kwoty jest możliwy na 7 dni przed datą rozpoczęcia kursu. W przypadku nieobecności w dniu rozpoczęcia szkolenia opłata nie podlega zwrotowi.

Jeśli masz pytania, napisz do nas: spin@us.edu.pl lub zadzwoń: 517 368 234.

mindfulness uważność Śląsk Katowice samorozwój stres medytacja